În timp ce depozitele sunt intens promovate de bănci, creditele au întrat într-un con de umbră. În prezent, promoţiile la credite vizează doar recompensarea celor care îşi rambursează creditele la timp sau acordarea posibilităţii de a amâna plata unei rate. Ghişeele băncilor abundă în campanii promoţionale la produsele de economisire, în timp ce împrumuturile par uitate de bancheri. Explozia promoţiilor la depozite a avut loc la finele anului trecut, în preajma Sărbătorilor de iarnă.
Tot atunci, o parte de bănci au promovat şi cardurile de credit, ca soluţie pentru această perioadă. Dacă în cazul economiilor, campaniile se prelungesc până în a doua, chiar a treia lună a anului, cardurile de credit şi-au finalizat promoţiile.
Acestea s-au desfăşurat până cel târziu la finele lunii ianuarie. De campanii promoţionale la credite, fie ele de nevoi personale sau imobiliare, nici nu poate fi vorba. „Nu cred că ne vom întoarce prea curând la situaţia din 2007, când băncile ieşeau cu promoţii şi facilităţi cât mai mari”, spune Raluca Dobre, analist financiar în cadrul brokerului de credite IpoteciDirect.
În prezent, promoţia la credit este o „specie” pe cale de dispariţie. Lipsa de lichidităţi, pregătirea noilor norme de creditare a populaţiei, dar şi reticenţa clienţilor au făcut ca împrumuturile să nu mai fie o prioritate în promovare.
„Băncile nu se mai înghesuie să acorde credite, în mare parte din cauza penuriei de lichidităţi, dar şi a riscului ridicat de nerambursare şi a perspectivelor tot mai sumbre. Aşadar, nu au nicio motivaţie să încerce să atragă clienţi noi pe acest segment”, explică Dobre.
Astfel, Bancpost îi premiază pe clienţii care au deja un contract de credit în derulare, ci nu pentru cei noi. Banca desfăşoară în până la 13 aprilie o promoţie la creditele de nevoi personale prin care îi