PERSONAJELE DIN "HAMLET" EXERCITA O ATRACTIE DEOSEBITA PENTRU ORICE CREATOR. SUNT O PROBA DE FOC, ATÂT PENTRU INTERPRETI, CÂT SI PENTRU REGIZOR. LA TEATRUL METROPOLIS SE PROPUNE UN "HAMLET" AXAT PE O SINGURA TEMA PRINCIPALA DIN MULTITUDINEA CELOR EXPUSE DE SHAKESPEARE, CEA REFERITOARE LA NECESITATEA MORALEI.
Acest spectacol nu intrebuinteaza exagerate si inutile artificii teatrale, regizorul Laszlo Bocsardi si-a dorit, si a reusit, doar sa puna spectatorii in contact cu o poveste simpla, directa, cu o tema desprinsa din intregul piesei, referitoare la dragoste si moarte, la morala vietii. Actorii distribuiti au avut insa a se confrunta cu aceeasi replica coplesitoare ca sensuri scrisa de Shakespeare. Fraza, a vegheat regizorul sa fie nuantat descifrata, cu grija fata de amanuntul subtextului continut. Trairea sincera a substantei replicii de catre majoritatea interpretilor incanta spectatorul. Mai trebuie subliniat ca unii actori din distributia actuala au mai avut prilejul intalnirii cu aceasta piesa. Alexandru Repan (Polonius) a jucat candva regele in regia lui Dinu Cernescu, Sorin Leoveanu (Claudius) l-a interpretat pe Hamlet in regia lui Vlad Mugur. In Claudius, adaptandu-se noii viziuni regizorale, Sorin Leoveanu intelege sa nu-si trateze personajul doar ca un rege autoritar, despotic, ci mai mult ca un barbat pasional, dominat de dragostea carnala pentru Gertrude, caruia i se va demonstra vinovatia si va fi coplesit de ea. Sorin Leoveanu din monologul ispasirilor vinovatiei face o mica bijuterie a spectacolului. Acea scena se detaseaza din ansamblul reprezentatiei, atat ca imagine - prin prezenta rigida a unor calugari -, cat si prin interpretarea excelenta a actorului. Un Polonius perfid si obedient, speculant al relatiilor de dragoste sesizate in jurul sau, un parinte interesat sa-si consolideze statutul social si prin copiii sai pe care