COMUNICAT DE PRESĂ
05.02.2009
Utilizatorii de servicii de comunicaţii electronice vor şti exact condiţiile contractelor încheiate cu furnizorii
„În sfârşit, utilizatorii vor şti cu exactitate cât plătesc, pentru ce plătesc şi când se termină contractele pe care le încheie cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Factura pentru telefonia mobilă, fixă sau internet va fi clară şi exactă, contractele vor putea fi studiate înainte de semnare, iar costurile vor fi descrise detaliat şi complet”, a declarat preşedintele ANC, Liviu Nistoran, în cadrul unei conferinţe de presă organizată astăzi cu ocazia adoptării deciziei privind obligaţiile de informare a utilizatorilor care revin furnizorilor de comunicaţii electronice.
Conform deciziei adoptate şi trimise astăzi spre publicare la Monitorul Oficial, furnizorii de servicii de telefonie au obligaţia de a-şi informa mai bine clienţii cu privire la serviciile oferite şi la tarifele practicate, astfel încât utilizatorii să poată lua o decizie informată, corectă şi adecvată nevoilor proprii. Totodată, furnizorii vor trebui să ofere şi detalii despre condiţiile de conectare şi utilizare a serviciilor de telefonie, drepturile utilizatorilor finali, condiţiile contractuale şi procedura de soluţionare a reclamaţiilor. Deşi furnizorii oferă şi în prezent numeroase informaţii, accesarea acestora este adeseori dificilă, utilizatorul fiind „bombardat” cu oferte şi promoţii, cele mai multe dintre ele fiind condiţionate de alte elemente (înscrise ilizibil în subsolul paginilor, marcate cu steluţă etc.). De asemenea, compararea ofertelor şi a pachetelor tarifare oferite de diferiţi furnizori este extrem de dificilă, având în vedere diversitatea şi complexitatea acestora.
Personalul de vânzări al operatorilor va avea obligaţia să comunice clientului, verbal sau, dacă acesta solictă, în formă t