In timp ce consumatorii isi inchid portofelele preferand sa economiseasca, veniturile companiilor si marilor corporatii scad la minime istorice.
De parca nu ar fi deajuns, aceste minime istorice care se repeta tot mai des trag firmele cu viteza in groapa falimentului, informeaza Yahoo Finance.
Mari lanturi de magazine si restaurante din America au pierit deja. Nici bancle nu stau prea bine. Ultimele trei au fost raportate de autoritati in faliment duminica.
Analistii se intreaba daca nu cumva acesta este semnul unei epidemii.
Ratingurile Moody's arata ca in 2009 vom avea de trei ori mai multe falimente decat in 2008 si de 15 ori mai multe in comparatie cu cele din anul 2007. Aceste procente sunt echivalentul a 25 de falimente rasunatoare pe luna.
Majoritatea celor care isi vor inchide portile definitiv vor fi cei care isi desfasoara activitatea in sectorul de retail, imobiliar si auto.
Potrivit analistilor, Chrysler este doar una din companiile din industria auto ce nu va supravietui turbulentelor din 2009, provocate de criza economica. Cand o companie insista sa nu fie trasa pe dreapta cu verdictul faliment, ceva e putred. CEO-ul companiei, Bob Nardelli cam asta face de ceva luni bune. Bate la toate usile pentru a cere un dram de ajutor si promite ca va intra din nou pe profit cu masini ecologice si fiabile.
Dintre toti constructorii auto, Chrysler este in cel mai mare pericol de a da faliment. Cu un portofoliu plin de masini imense care cer disperate benzina, era de asteptat sa se intample acest lucru.
Parteneriatul recent cu Fiat, este oarecum dubios in conditiile in care compania italiana nu este dispusa sa bage bani in aliatul cu probleme, disperat chiar dupa lichiditati.
Nu este cazul -inca - in Romania, insa in Las Vegas, lanturi mari de cazinouri renumi