LG Electronics a anuntat ca va reduce costurile cu 30% in acest an pentru face fata scaderii veniturilor cu 20%, scrie Financial Times.
Cu toate acestea, Nam Yong, director executiv al celui de-al treilea producator de telefoane mobile, a exclus ca vor fi reduceri de personal imediate si a subliniat ca producatorul sud coreean de electronice vrea sa se concentreze pe maximizarea productivitatii si a eficientei pentru a opri efectele crizei.
“Contextul actual este dificil pentru orice jucator global”, a declarat Nam. “Dar, pentru moment nu vor fi reduceri de posturi, cu toate ca ar putea exista concedieri care sa ajute procesul de optimizare al fabricilor de peste hotare”, a adaugat CEO-ul LG.
Moneda nationala in Coreea de Sud (wonul) mai slaba, a amortizat caderea raportata de LG, spre deosebire de companiile japoneze, ce au fost nevoite sa aplice planuri de restructurare. In ultimul an, wonul s-a depreciat cu aproximativ 30% in fata dolarului, crescand pretul competitivitatii produselor coreene in pietele din afara tarii.
Cu toate acestea, LG a inregistrat in trimestrul al patrulea primele pierderi din ultimele sapte trimestre, lovit de declinul marjelor pentru telefoanele mobile si televizoarele cu ecran plat.
Nam a declarat ca vanzarile LG au scazut cu 17% in luna ianuarie in conditiile de plata in dolari si este de asteptat ca pentru intreg anul vanzarile sa scada cu aproximativ 20%.
LG are in jur de 82.000 de angajati in intreaga lume, iar aproximativ 60% din fabricile de productie se afla in afara tarii. Compania deja a facut disponibilizari in unele linii de productie de peste hotare.
Compania ar putea reloca in jur de 20% din lucratorii coreeni pentru “viitoarele motoare de crestere” ca dezvoltare de energie solara si aer conditionat comercial.
Nam a mai spus ca LG vrea sa faca o incursiune agresiva in piete em