In 1999, Sam Mendes - stralucit regizor englez de teatru - debuta in film cu American Beauty si castiga Oscarul. A trecut de atunci un deceniu, timp in care Mendes, printre excelente montari de spectacole pe marile scene ale lumii, s-a ocupat si de realizarea unor filme care nu au trecut neobservate de catre critica si presa: Road to Perdition (2002), Jarhea (2005) si, acum, Revolutionary Road.
Filmul este o ecranizare a romanului omonim semnat in 1961 de Richard Yates, devenit roman cult al unei generatii, - "una dintre acele rare carti deschizatoare de ochi, pe care orice romancier american si-ar fi dorit sa o scrie" -, dupa cum marturisea Richard Ford, el insusi un scriitor apreciat, laureat al Premiului Pulitzer. Prin acest al patrulea film, Mendes se intoarce la o lume pe care a radiografiat-o si in filmul lui de debut, "American Beauty", cea a suburbiei americane. Sotii Frank (Leonardo DiCaprio) si April Wheeler (Kate Winslet) sunt tineri, frumosi, au doi copii minunati, o casa de invidiat si un stil de viata pe care ei il vor diferit de al celor din jur, adica nealterat de conventionalismul si rutina cotidiana a vietii de suburbie. Trebuie spus ca Yates, care a cochetat si cu Hollywoodul scriind scenarii si adaptari, a dorit mult sa-si faca propria ecranizare dupa roman, dar nu a putut, deoarece isi vanduse drepturile producatorului Albert Ruddy, in schimbul unui apartament de 15.500 de dolari (asadar, culmea ironiei, nu si-a sacrificat el insusi, asemenea personajului Frank, idealurile pentru siguranta si confort?!).
Sam Mendes a incercat sa citeasca romanul in cheia indicata de autor - idealuri, rutina, siguranta, compromis -, doar ca scenaristul Justin Haythe, fiind nevoit sa opereze o reductie severa a povestii din roman la cele doar doua ore ale filmului, a trebuit sa renunte la anumite etape ale actiunii, la anumite nuante a