Majoritatea accidentelor cu AN se produc noaptea, iar şoferul încearcă să ascundă o altă infracţiune
Comisarul Tudorel Dogaru este şeful Biroului Drumuri Naţionale şi Europene de trei ani. Cu o vechime de opt ani în Poliţia Rutieră, comisarul Dogaru are în subordine 36 de oameni, printre atribuţiile sale de serviciu se numără colaborarea cu cele 67 de primării şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, într-un cuvânt este cel responsabil de „liniştea" noastră pe drumurile naţionale şi judeţene. Totodată, este specialistul Serviciului Poliţiei Rutiere în materie de accidente cu autor necunoscut. Pentru că aceste evenimente s-au înmulţit alarmat în ultimul timp, comisarul Dogaru a acordat cotidianului nostru un interviu pe această temă.
De ce este mai „periculos", să zicem, accidentul cu autor necunoscut decât un eveniment rutier obişnuit?
Accidentul cu AN, respectiv acela provocat de un şofer care ulterior fuge de la locul faptei, fără a opri, fără a acorda victimei primul ajutor sau a o transporta la spital, fără a se prezenta la poliţie, consumă enorm resursele SPR. Şi mă refer aici mai ales la cele umane, care şi aşa nu ne prisosesc. În momentul în care dispeceratul anunţă un astfel de eveniment, se dă alarma. Toţi lucrătorii sunt mobilizaţi şi toate forţele se concentrează în această direcţie. Se constituie dispozitive începând cu punctele cele mai îndepărtate de locul accidentului, după care se vine „în plasă", către locul faptei. Sunt trase pe dreapta absolut toate autoturismele şi se verifică avariile. Desigur, de cele mai multe ori, la locul faptei rămâne un far, o oglindă, astfel că în principiu ştim ce marcă de maşină căutăm. În al doilea rând, un astfel de accident este mai periculos, pentru că este o cursă contra cronometru. Pe măsură ce timpul trece, scad şansele de a-l prinde pe autor, care astfel se poate sustrage