Afacerile si extinderea McDonald’s Romania, cel mai mare lant de restaurante fast-food din tara, se desfasora fara a fi afectate intr-o mare masura de contextul economic actual. O crestere de doua cifre a afacerilor, extinderea numarului de locatii si modernizarea celor actuale prin investitii de pana la 20 mil. euro sunt cateva din obiectivele pentru anul 2009, potrivit lui Cristian Savu, director de comunicare al companiei.
“In 2008 am realizat afaceri de peste 400 mil. lei (aprox. 108 mil. euro), spre deosebire de 2007 in care am raportat putin peste 300 mil. lei (aprox. 90 mil. euro). De asemenea, am inregistrat un profit net similar cu cel din anul 2007, intre 27 si 28 mil. lei. Cred ca pentru anul acesta o crestere de doua cifre este una ambitioasa”, a declarat, pentru Wall-Street, Cristian Savu (foto).
Potrivit oficialului McDonald’s, mentinerea unui nivel constant de profitabilitate, in ciuda cresterii cifrei de afaceri, a fost determinata de mai multi factori printre care deprecierea “galopanta” a leului, cresterea preturilor alimentelor de 7-8% la nivel mondial, respectiv presiunea salariala.
“Un management bun si decizii corect luate reprezinta doua modalitati de a face fata mai usor actualului context economic. Imi este greu sa cred ca multe companii nu sunt afectate de criza. Noi am incercat sa ne protejam prin diferite masuri: o platforma salariala buna (media veniturilor a crescut in a doua jumatate a anului trecut cu 22-25%), am negociat pe termen lung contractele de achizitie, punem accent pe stabilitatea costurilor si a preturilor de vanzare. Preferam sa mergem pe un profit mic pe produse si pe vanzari mari”, spune Cristian Savu.
Compania isi va sustine cresterea prin politica de preturi adoptata, accesibila publicului larg.
“De foarte multi ani am crescut preturile sub nivelul inflatiei. In conditiile in care lucruri