Piata de publicitate, estimata la 500 - 600 mil. euro, este amenintata de reducerea bugetelor de promovare ale companiilor din cauza crizei, dupa ce ani la rand a inregistrat cresteri de doua cifre, dar sunt in pregatire o serie de lansari si campanii care ar putea sa o scoata din amorteala.
Rebrandingul asiguratorilor Interamerican, Groupama, Unita si Clal, lansarea Dacia SUV si a altor peste 40 de modele noi de masini, a centrelor comerciale Grand Arena, Sun Plaza si Cotroceni Park, a retailerilor Decathlon si C&A, dar si introducerea asigurarilor obligatorii de locuinte sunt actiuni planificate inainte de aparitia turbulentelor financiare, care nu mai pot fi amanate si care le vor aduce zeci de milioane de euro agentiilor de publicitate in 2009.
"Piata va fi destul de animata. Bancile vor lansa produse noi, in principal in zona depozitelor si a economisirii, dar si campanii de imagine pentru a recladi increderea in marca. Automobilele, in ciuda crizei, isi vor continua calendarul de lansari in Romania, conform lansarilor internationale. Retailerii vor comunica si mai agresiv pe oferte promotionale, pentru a opri trendul descrescator al vanzarilor din acest inceput de an", spune Teddy Dumitrescu, directorul general al grupului de comunicare Publicis Romania.
Chiar daca dealerii auto ar putea sa mai taie din bugetele de promovare, aceasta industrie va ramane unul dintre cei mai mari investitori in publicitate, deoarece lansarile de modele noi nu pot fi amanate, chiar si in conditiile in care jucatorii se confrunta cu dificultati financiare. Pe piata locala se vor lansa anul acesta nu mai putin de 40 de modele noi de automobile, iar printre cel mai puternic promovate se vor numara noul Ford Fiesta, Mazda 3, Hyundai i20, Kia Soul, Mercedes E-Klasse, Renault Megane, Seat Exeo sau Toyota Urban Cruiser. In ultima parte a anului este asteptata s