Pentru economia mondiala, care a inghitit pastila amara a crizei financiare, efectele secundare erau de asteptat. Iar unele reactii sunt mai surprinzatoare ca altele.
Odata cu criza financiara oamenii de afaceri, englezii mai exact, s-au apucat, nu de tipat, ci de cantat. In Marea Britanie corurile de amatori si-au dublat recent numarul de membri. De la birouri de avocatura la fonduri de investitii, oamenii de afaceri canta timp de o ora, o data pe saptamana hiturile lui Queen sau ceva mai spiritual, depinde de stare. Pentru a canta in corul companiei UBS, de exemplu, nu trebuie sa treci peste o auditie, iar solistii nu trebuie sa aiba cunostinte de muzica - tipic pentru noile coruri la moda.
Angajatii companiei se vad o data pe saptamana si canta melodii de care n-au auzit niciodata, dar pe care le invata pe parcurs, iar la final, toata lumea canta la unison. Explicatia din spatele euforiei create de vocalize este ca sunt eliberate endorfine ce actioneaza la fel ca atunci cand faci sport sau mananci ciocolata. In plus, cantatul face bine si fizicului, care dupa o sesiune de cor devine mai relaxat.
Un alt efect secundar sau reactie surprinzatoare (pentru ambele sexe) a crizei financiare a fost schimbarea de atitudine in comportamentul barbatilor si al femeilor, e vorba chiar de un schimb de roluri. Anul 2009 se pare ca va fi anul in care barbatii vor "alerga" dupa gasirea unei neveste. In schimb femeile nu au niciun plan de a parasi piata precara a muncii pentru a deveni mame sau a fi legate in vreun fel de ocupatii casnice. Motivele barbatilor de a se aseza la casa lor sunt oarecum logice, nu vor sa-si consume nici energia, nici banii pe intalniri frecvente, pentru ca ambele resurse sunt acum concentrate in munca. Iar notele de plata de la restaurant ar duce curand la faliment. "Barbatul de criza" vrea pe cineva cu care sa poata impartii f