Comisarul-şef Ştefan Munteanu, şeful Secţiei Regionale a Poliţiei Transporturi Constanţa, face parte din structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor de 31 de ani. Timp de zece ani, Ştefan Munteanu a fost şeful Biroului Economic al Poliţiei Mangalia, petrecându-şi, în total, aproximativ 18 ani în această unitate. Au urmat patru ani în care a fost şeful Poliţiei Neptun, iar şase ani şi i-a petrecut în fruntea Poliţiei Costineşti. Ulterior, a participat la concursul pentru postul de şef al SRPT Constanţa, pe care l-a câştigat. Dată fiind imaginea negativă pe care a căpătat-o în ultima vreme secţia în fruntea căreia se află, comisarul-şef a fost de acord cu un interviu cu privire la activitatea Poliţiei Transporturi Constanţa.
Cu ce probleme vă confruntaţi la Poliţia Transporturi Constanţa?
SRPT Constanţa include serviciile Tulcea, Ialomiţa şi Călăraşi. La Tulcea şi la Ialomiţa, cele mai dese sunt faptele de braconaj, dar la Călăraşi ne confruntăm cu o adevărată problemă cu hoţii de fier vechi de la Săruleşti. Concret, este vorba despre bande de rromi care ne dau de lucru foarte mult şi din cauza aceasta ne paşte chiar pericolul de catastrofe feroviare. De altfel, dintre cele opt secţii din ţară, după Bucureşti, SRPT Constanţa este cea mai grea, iar aici, de departe, cel mai greu este Serviciul Poliţie Port, unde interimatul este asigurat de comisarul Remulus Lăzăroaia.
Unde s-au înregistrat cele mai grave fenomene de corupţie la nivelul Poliţiei Transporturi?
Din păcate, din toată ţara, Constanţa este fruntaşă la corupţie. A luat-o chiar şi înaintea Bucureştiului.
Cum se descurcă SRPT Constanţa, după loviturile suferite în urma scandalurilor de corupţie în care au fost implicaţi poliţiştii de la această secţie?
Profesional, treaba merge foarte bine, însă ne pare foarte rău, că se munceşte şi avem,