Venitul familiei influenteaza capacitatea de exprimare a copiilor, cei din familii mai instarite putand transmite mai multe sensuri prin limbaj gestual si dezvolta un vocabular mai bogat fata de cei din familiile cu venituri modeste, arata un studiu al Universitatii din Chicago (SUA), citat de France Presse.
Cercetatorii de la Universitatea din Chicago au studiat 50 de familii din zona, diferite ca statut social, axandu-se pe carierele parintilor si activitatile cotidiene pe care le desfasurau acasa cu copiii. Astfel, ei au descoperit ca diferentele in limbajul gestual al parintilor se reflecta in cel al copiilor. In plus, diferentele de nivel al statutului socio-economic se reflecta si in abilitatile copiilor de a invata cuvinte noi, dupa cum a subliniat psihologul Meredith Rowe, unul dintre autorii studiului. Copiii cu varsta medie de un an si doua luni care proveneau din familii cu studii superioare si cu venituri mari puteau transmite prin gesturi, in medie, 24 de sensuri, in timp ce cei din familii cu venituri mai mici transmiteau, in medie, 13 intelesuri. Aceasta diferenta se perpetua la nivelul invatarii vocabularului, astfel incat acei copii care la un an si doua luni comunicau printr-o paleta mai larga de gesturi aveau si un vocabular mai bogat la varsta de patru ani si jumatate, care era imbogatit, apoi, in timpul scolii. "Limbajul gestual al copiilor poate juca un rol indirect in invatarea vocabularului, solicitand interventii verbale din partea parintilor. De exemplu, atunci cand copilul arata spre o papusa, mama ar putea spune «da, este o papusa», furnizand un cuvant pentru obiectul care este in atentia copilului", noteaza autorii studiului, publicat in revista Science. "Vocabularul reprezinta un indicator cheie pentru succesul copilului la scoala, acesta fiind motivul principal pentru care copiii din familii mai sarace isi incep studi