Microsoft si-a surprins rivalii din industria de IT si importantii retaileri dupa ce a anuntat planul sau de a deschide propria linie de magazine, scrie The Guardian.
Decizia de a lansa “un numar redus” de magazine Microsoft vine in timpul celei mai acute recesiuni din ultimii zece ani si la doar cateva saptamani dupa ce compania a facut primele disponibilizari in masa.
Compania a anuntat ca l-a angajat pe David Porter, executiv la studiourile de film DreamWorks, pentru a supraveghea reteaua de magazine care va vinde PC-uri Windows, telefoane mobile si alte genuri de instrumente.
“Acesta este momentul oportun pentru lansarea liniei noastre de produse, care include Windows 7 si noi lansatele Windows Live si Windows Mobile”, a declarat Kevin Turner, COO-ul Microsoft.
“De asemenea, lucram pentru a transforma in retail experienta de cumparare de PC-uri si produse Microsoft, astfel incat sa fie mai clar, mai simplu si mai direct pentru consumatorii de pretutindeni”, a mai adaugat Turner.
Desi a facut profit din furnizarea de soft-uri si sisteme de operare pentru computere, in ultimii ani Microsoft s-a mutat in productia de hardware si terminale.
Consola video a companiei, Xbox 360, a ajutat sa depaseasca in segmentul jocurilor video gigantul japonez de electronice Sony, in timp ce mai produce si o serie populara de tastaturi, mouse-uri, camere web si alte periferice.
Nu orice incursiune in industria hardware s-a dovedit a fi un succes, potricit analistilor. Compania de playere pentru muzica Zune, care a facut un start solid, dar putin remarcabil la lansarea din 2006, a raportat anul trecut o scadere abrupta. Cifrele financiare recente sugereaza ca veniturile din terminale au scazut cu aproape 100 milioane dolari anul trecut.
In ciuda liniei de hardware produsa acum de Microsoft, Porter a dat de inteles ca se va axa in prin