Se poarta metoda "adaptarii" regizorale a clasicilor sub pretextul de contemporaneizare a lor. In cazul "Furtunei" de Shakespeare nici macar nu se mai face aceasta precizare, piesa se trateaza ca un pretext de fantezii vizuale fara motivatie si se transforma intr-un basm banal si plictisitor cu "a fost odata un duce razbunator exilat pe o insula...".
Spectacolul te face, la final, sa te intrebi daca aceasta piesa chiar a fost scrisa de Shakespeare, pentru ca ti s-a servit un text a carui consistenta specifica lui Will, prin replica si situatii, a fost anulata. Si nu traducerea Ioanei Ieronim iti da aceasta senzatie, ci ceea ce ai vazut in scena, efecte vizuale sufocante, exagerate, plasate fara motivatie.
"Furtuna" se spune ca ar fi ultima piesa scrisa de Shakespeare la sfarsitul vietii sale, iar unii exegeti o compara cu "Hamlet" prin consistenta ideilor. M.C. Bradbroock considera ca "poate fi citita tot in atat de multe feluri ca si «Hamlet»". Piesa ataca tema dragostei pe toate palierele, de la carte, arta si natura la dragostea dintre sexe, dintre parinti si copii, si-l are in centrul sau pe Prospero, simbol al fortei intelectuale. In spectacolul de la Teatrul Mic viziunea regizorala alege a se exprima simplist cu ajutorul artelor vizuale, uitand de bogatia tematica expusa de Will. Si, astfel, Prospero se transforma intr-un oarecare duce zalud, o caricatura de individ razbunator. Se mai inventeaza si un personaj, fantoma sotiei sale, care se exprima prin replici apartinand lui Prospero si fiicei Miranda, replici pe care acestia le preiau apoi ca niste papagali. Scrierea, intentiile lui Shakespeare sunt astfel spulberate.
Maestrul artei scenografice, Dragos Buhagiar, se supune viziunii regizorale si cu pricepere tehnica propune drept decor opt ecrane mobile. Pe ele se vor proiecta tot felul de imagini, valuril