Francezii continua dezvoltarea centrului de cercetare de la Titu, care va fi deschis la sfarsitul anului. Aici vor fi proiectate Loganul Suv si cel cu transmisie automata.
Vezi imagini din interiorul centrului de proiectare Renault de la Bucuresti
Renault, care a angajat 2.200 de persoane la centrul de cercetare din Romania, mai are nevoie de 300 de ingineri pentru a dezvolta gama Logan de la aproximativ 70 de versiuni in prezent la peste 200 in urmatorii ani.
Astfel, intr-o industrie auto care traverseaza cea mai dificila perioada din ultimii 30 de ani, Logan continua sa atraga investitiile grupului francez in conditiile in care proiectul a obtinut o marja operationala de 6% in 2008 fata de cea de 0,6% a Renault.
Cele 70 de versiuni Logan au fost calculate pe baza combinatiilor intre cele cinci caroserii disponibile in prezent cu patru motoare pe benzina si doua diesel. Fiecare dintre aceste combinatii poate respecta normele de poluare Euro 2, 3 si 4 in functie de piata, rezultand astfel cele 70 de versiuni. "Nu suntem deloc afectati de criza. Lucram la capacitate maxima. Pentru proiectul Logan lucram la un total de 200 de versiuni, printre care modelul SUV, dar si cele cu transmisie automata si motoare Euro 5", a declarat penru ZF Philippe Prevel, directorul general al Renault Technologie Roumanie (RTR), care coordoneaza si activitatea echipelor de inginerie din Rusia, Slovenia si Turcia.
In acest an Renault, care a investit pana in prezent 1,5 miliarde de euro, va continua recrutarile de ingineri in special pentru centrul de incercari de la Titu, care va fi inaugurat la finele anului sau la inceputul lui 2010.
"Angajam si personal cu experienta, nu numai studenti. In prezent avem cu 1.300 de angajati in plus fata de 2007. La capacitate maxima vom avea 3.000 de angajati, din care aproximativ 150 vor fi straini", a spus Prev