Deschid subiectul pornind de la o insemnare a lui Ionut Oprea, in speta pentru ca vad tot mai multe discutii pe tema campaniilor care ar putea fi derulate pe Twitter. Poate mi se pare mie, dar Twitter urmeaza oarecum trendul blogurilor, de acum vreo doi ani. E la moda sa-ti faci cont si sa dai link-uri. Si pentru ca numarul celor care intra pe Twitter se mareste, discutia despre potentiale campanii publicitare devine obligatorie.
Potential o avea, da’ eficienta?
Se vorbeste foarte mult despre potentialul Twitter, insa eu trebuie ca sint orb, pentru ca nu reusesc sa vad decit defectele unei campanii pe aceasta nisa. Iar cind spun defecte, ma refer atit la dezavantajele pe care le-ar putea avea advertiserul, cit si la cele pe care le are posesorul unui cont de Twitter. Gindim in termeni de campanie obisnuita, similara cu una pe bloguri.
Inainte de orice, sa ne gindim ca media de followeri a unui utilizator roman este de aproximativ 300 de oameni. Este o estimare care are in vedere mai degraba faptul ca foarte multi nu depasesc 150, diferenta venind de la cei 25-30% utilizatori care au peste 500-600 de followeri. Si daca avem in vedere asta, putem sa dezvoltam mai departe.
* primul defect este numarul de persoane extrem de redus la care ajunge un mesaj publicitar expus de un utilizator. Teoretic, daca un utilizator posteaza un link pe Twitter, va fi vazut, in medie, de 300 de persoane.
* pentru 300 de potentiali receptori ai mesajului, cu cit este dispus un advertiser sa il plateasca pe “emitator” pentru un mesaj?
Ce reiese de aici? In primul rind, ca Twitter ar trebui sa fie un canal extrem de ieftin pentru advertiser, dar foarte neatragator pentru “publisher”. Cam cit ar putea sa incaseze un utilizator de Twitter pentru postarea unui mesaj publicitar? 10 euro?
Pe de alta parte, expunerea mesajului nu i