După ce a fost nevoit să ţină frâu proprietarilor de automobile care au fost puşi în faţa faptului împlinit - să plătească taxa triplată, Nicolae Nemirschi a venit cu o alternativă: taxa dublată, adică o treime în minus faţă de iulie 2008.
Potrivit unor surse ministeriale citate de agenţiile de presă, noua taxă auto va avea o valoare dublă decât cea percepută în iulie 2008, Guvernul deja cerând acordul Comisiei Europene în acest sens.
Până să se ajungă la această formulă, ministrul Nemirschi a venit cu mai multe variante în încercarea de a-i calma pe cei care şi-au achiziţionat autoturisme din afara ţării. În decembrie a spus că va suspenda taxa triplată, ulterior, că va fi calculată în funcţie de gradul de poluare, pentru ca, mai apoi, să evidenţieze că taxa va avea o valoare în care coeficienţii să nu mai fie la fel de mari. Săptămâna trecută, fără să dea prea multe detalii, a declarat că va demara proceduri de elaborare a unei legi care să treacă prin Parlament, să ţină cont de normele europene de taxare şi să respecte principiul european „poluatorul plăteşte". Tot atunci, Nemirschi a mai ieşit cu alt text referitor la taxa auto, prin care evidenţia că există posibilitatea ca statul să restituie diferenţa de bani proprietarilor de vehicule care au achitat taxa la valoarea triplată.
Acum, Guvernul cere Comisiei Europene acordul pentru ca proprietarii să plătească o taxă cu o treime mai mică. „Modul de calcul rămâne acelaşi, doar coeficienţii se modifică. Modificarea coeficienţilor ar duce şi la creşterea cuantumului de plată pentru maşinile non-Euro sau cu standard de poluare Euro 1, cazuri în care taxa va creşte, dar nu semnificativ", au declarat surse ministeriale. În sensul sprijinirii proprietarilor de vehicule noi Euro 4, Guvernul a propus scutirea lor de la plata taxei. Dacă proiectul va primi aviz favorabil la Bruxelles, noua formă a