La inceput a fost o usoara provocare economica, care, odata cu recesiunea s-a transformat intr-o problema iminenta care ameninta majoritatea statelor dezvoltate.
Intr-o perioada in care intalnim zilnic stiri despre disponibilizari si reduceri de costuri, orice idee a oamenilor de afaceri experimentati, cu business-uri stabile, este binevenita, informeaza Entrepreneur.
De la cumpararea hartiei igienice ecologice ieftine si pana la descoperirea noilor metode de a-ti promova produsul, reducerea costurilor nu inseamna neaparat concedieri si reduceri salariale.
Chris Mazzilli, proprietarul Metropolitan Room din New York si Gotham Club Comedy, este constient ca a taia costurile in perioade de criza nu este un lucru usor.
"Am inceput sa reduc din cheltuieli in cadrul tuturor afacerilor pe care le detin inca de acum un an. Cea mai mare provocare pentru mine a fost aceea de a nu lasa clientilor impresia ca reduc costurile", a declarat Mazzilli.
Drept plan anticriza de reducere a costurilor, acesta a schimbat servetelele, hartia igienica, hartia de sters pe maini de la baie, sacii pentru gunoi, cu produse ecologice. Acest lucru i-a adus economii de 10 - 15%, in contextul in care produsele ecologice au devenit de o calitate superioara si beneficiaza de preturi reduse.
De asemenea acesta a interzis managerilor sa trimita angajatii in somaj. A preferat sa isi pastreze toti angajatii si sa-i motiveze pentru a munci cu placere.
Si marketingul online a fost o idee buna pe care Mazzilli a aplicat-o in vederea eficientizarii costurilor.
Un alt om de afaceri american, Craig Heurung, detinator al serviciului de livrari Spee Dee, a cautat solutii ingenioase pentru a scadea costurile si le-a gasit.
Acesta si-a marit atentia asupra comunicarii dintre el si angajati. Si-a instruit tot