APIA: reducerea taxei auto, o masura insuficienta
Producatorii si importatorii de automobile sunt multumiti ca guvernul a redus doar cu o treime taxa auto. Acestia considera ca, pentru sprijinirea industriei de profil, nu este suficienta mentinerea taxei ci si relaxarea creditarii si acceptarea unui numar mai mare de masini in programul Rabla. Acestia mai spun ca ar trebui marita asigurarea obligatorie pentru toate masinile mai vechi de opt ani. Guvernul a mai decis ieri, ca cei care si-au cumparat masinile inainte de 15 decembrie 2008, dar nu le-au inmatriculat, vor plati taxa dupa legea din iulie anul trecut.
Saab, abandonata de GM, ruleaza catre faliment
Constructorul suedez de automobile Saab, abandonat pe marginea soselei de gigantul american General Motors, ar putea fi prima companie auto care va da faliment in urma acestei crize. Viitorul sau este si mai incert, dupa ce statul suedez a refuzat ieri, inca o data sa devina actionar. Guvernul a acceptat, totusi, sa acorde garantii pentru un imprumut de la BEI de 450 milioane de euro. Analistii estimeaza ca suma este insuficienta si ca Saab nu mai are decat doua posibilitati: sa vanda uzina, sau marca. De intreprindere nu este interesat nimeni, asa ca nu mai ramane decat marca. Saab sufera de o boala cronica: de 20 de ani inregistreaza aproape numai pierderi.
FMI: apare al doilea val de tari care va cere asistenta financiara
Fondul Monetar International estimeaza ca economia se afunda in criza, iar recesiunea se agraveaza. Directorul general, Dominique Strauss Kahn, a explicat intr-un interviu pentru Les Echos faptul ca FMI ar putea lua in calcul o crestere zero a economiei mondiale in 2009. Previziunea anterioara era de 0,5%. El spune ca este evident ca va exista un al doilea val de tari care vor cere ajutorul fondului pentru a iesi din criza. Nici autori