ÎN ROMÂNIA. Marii retaileri adoptă o poziţie de forţă faţă de furnizorii cu care negociază, obligându-i să-şi vândă produsele ieftin. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Hipermarketurile ro mâneşti percep cele mai mari taxe din cifra de afaceri a unui furnizor pentru serviciile prestate, spun reprezentanţii Agrostar. Astfel că, în Franţa şi în Polonia, procentul perceput din cifra de afaceri, sub formă de taxe, este de 10%, în timp ce la noi este de 25%.
„Este imperios necesară adoptarea unei legi în regim de urgenţă care să reglementeze «condiţiile de achiziţii» atât ale produselor alimentare, cât şi nealimentare de către marii retaileri şi semnarea Codului de Bune Practici atât a produselor industriale (nealimentare), cât şi a celor alimentare”, ne-a declarat Ştefan Nicolae, preşe dintele Agrostar.
Potrivit acestuia, persoanele juridice străine sau cele române, dar cu acţionari străini, beneficiază de contracte preferenţiale, ale căror condiţii sunt mult mai „blânde” (cu până la 50% mai mici decât în cazul producătorilor români). „Aceste condiţii duc la distrugerea producătorilor români (toată producţia industrială neali men tară şi alimentară)”, mai spune şeful Agrostar. Totodată, şi termenul de plată a produselor este mult mai mare decât cel al omologilor din Franţa şi din Polonia.
"În urma acestei legi, preţurile vor creşte, dar nu ştim cu cât. Până acum, cuantumul serviciilor nu se transmitea în preţurile de la raft. De acum, vom pune adaos comercial şi la cuantumul serviciilor."
Adrian Manolache
secretarul general al Asociaţiei Reţelelor Comerciale
COMPARAŢIE
Provenienţa profiturilor hipermarketurilor
SCUMPIRI
Adoptarea Codului va creşte preţurile
La rândul lor, retailerii consideră că, odată intrată