Comercianţii reşiţeni spun că s-au diminuat drastic vânzările de băuturi alcoolice
Producţia de pâine şi patiserie este cea mai rentabilă afacere în momentul de faţă.
Una dintre orele de vârf ale supermarketurilor din Reşiţa este ora 11.00. Zilnic, până la ora 20.00, magazinele alimentare sunt pline de clienţi, însă coşurile de cumpărături nu mai sunt la fel de pline ca acum un an de zile. Reşiţenii spun că şi-au redus mult consumul şi fac economie la sânge pentru salvarea bugetului familiei. Comercianţii au declarat că cele mai drastice scăderi ale vânzărilor se resimt la raioanele de băuturi alcoolice dar şi la cele de sucuri sau apă minerală. „Sucurile, apa şi băuturile în general nu prea se vând în această perioadă, la băuturi alcoolice suflă vântul”, a adăugat Dorel Ienovan, administratorul lanţului de magazine Triumf. Acesta a adăugat că speră ca vânzările mici la răcoritoare să fie cauzate doar de sezonul rece în care ne aflăm.
Pâinea se vinde în continuare bine. Dumitru Şeicaru are o brutărie în Reşiţa şi distribuie produse de panificaţie în 30 de magazine din judeţ. „Nu se simte nicio scădere nici la pâine, dar nici la specialităţi. Este adevărat că profitul nostru a scăzut, în ultimele zile, dar asta din cauza vremii pentru că nu am putut ajunge cu maşina în toate magazinele. Şi cozonacii şi celelalte produse se vând la fel“, a spus reşiţeanul.
Frigiderul nu mai este plin
Dacă criza este roz pentru comercianţi, oamenii de rând nu declară că ar cumpăra atât pe cât spun patronii. „Sinceră să fiu, nu mai cumpăr ca înainte. Frigiderul meu nu mai este plin, ca înainte. Cumpăr cât mănânc eu şi familia mea într-o zi, iar mâncare gătită fac de două ori pe săptămână.“, a spus, astăzi, Maria Heretzki, o pensionară din Reşiţa. „Eu lucrez în domeniu şi ştiu ce vorbesc. Bineînţeles că simţim criza, comenzile la produsele alimen