Orădenii se plâng de preţurile mari practicate de reprezentanţele auto. Preţul mare perceput de service-uri pentru revizii este un mijloc prin care reprezentanţele auto fac profit şi după vânzarea maşinilor noi. După ce au dat o căruţă de bani pentru o maşină, orădenii se plâng de preţurile piperate percepute pentru reviziile periodice în service-urile autorizate din Oradea. Ba mai mult, serviciile de care au beneficiat au lăsat mult de dorit. Însă din lipsa alternativelor şi în dorinţa de a-şi păstra garanţia pe maşini proprietarii au plătit.
„Sunt bani aruncaţi pe fereastră. Am plătit prima revizie, iar acum am fost şi la a doua. Degeaba le-am spus celor din service ce probleme am la maşină, că tot nu au fost rezolvate. Am luat maşina aşa cum am dus-o. Nu au făcut nimic altceva decât să îmi ia banii”, spune Teodor Pop, proprietarul unei maşini noi.
În opinia acestuia, nimeni nu s-ar mai duce la service-urile dealerilor dacă nu ar fi obligaţi de garanţie. „Mai am aproximativ 2.000 de kilometri până când trebuie să mă duc la revizie şi mă gândesc de două ori dacă să mă deplasez cu maşina sau nu când am treabă. Îmi drămuiesc kilometrii parcurşi şi, în acelaşi timp, economisesc bani. Şi asta numai de groaza celor din service. Nu mi se pare normal să fiu obligat să mă duc la service-ul lor când sunt şi altele, autorizate, care lucrează poate la fel de bine şi mai ieftin”, spune orădeanul Marian Scorţe.
Dublu la dealeri
Preţurile practicate de service-urile dealerilor din Oradea sunt catalogate de proprietari ca fiind duble faţă de cât se plăteşte în celelalte ateliere auto.
„Un prieten s-a dus cu maşina la service-ul dealerului cu parbrizul spart. I-au cerut peste 800 de lei pentru piesă şi manoperă şi l-au programat după trei săptămâni. S-a dus apoi la alt service, în oraş, a rezolvat cu 350 de lei şi i-au schimbat parbrizul într-o ju