Dacia, Arctic si Ursus au fost desemnate cele mai populare si mai de incredere branduri romanesti, potrivit celei de-a doua editii a studiului Leading Brands by Romanian Internet Users 2009, realizat de compania de cercetare Gemius in parteneriat cu Evensys.
Rezultatele acestui studiu au fost prezentate in cadrul evenimentului Digital Marketing Forum.
Dacia este lider in topul celor mai populare branduri romanesti, 31% dintre participantii la studiu referindu-se la aceasta marca atunci cand au raspuns la intrebarea “Cand va ganditi la branduri romanesti populare, care marci va vin prima oara in minte?”. Producatorul auto este urmat in clasament de Arctic (6%), Ursus (6%), BCR (5%), Altex, CEC, Dorna, Murfatlar, Petrom si Eugenia, fiecare cu cate 3% cota de popularitate.
De asemenea, Dacia conduce clasamentul celor “mai de incredere” branduri romanesti, cu 25% dintre respondenti optand pentru aceasta marca. Alte branduri romanesti de incredere sunt Ursus, Arctic si BCR, fiecare cu un procent de 6%.
Clasamentul general al celor mai populare branduri in randul utilizatorilor romani de Internet, cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani, este condus de Coca-Cola, desemnat de 35% dintre respondenti. Topul este completat de Nokia (18%), Nike (15%) si Adidas (14%). In plus, Dacia este singurul brand romanesc prezent in acest top.
In ceea ce priveste increderea alocata de romani acestor branduri, Nokia, Coca-Cola si Sony au raportat cele mai multe raspunsuri.
Cele mai cunoscute branduri online sunt Google (92%), Yahoo (91%), You Tube (90%), eJobs (86%) si BestJobs (84%).
In fruntea clasamentului celor mai puternice branduri din domeniul bancar si asigurari, fara exemple indicate, se afla ING (46%), urmat de BCR (44%) si BRD Groupe Societe Generale (33%). In schimb, topul se modifica in cazul raspunsurilor cu exemple indicate, BCR