Citroën are un nou monovolum. Cel mai mic şi, totodată, cel mai reuşit produs de gen din portofoliul firmei franceze ajunge la noi în aprilie. Sursa: CitroenSursa: CitroenSursa: CitroenSursa: CitroenSursa: CitroenSursa: CitroenSursa: CitroenSursa: CitroenSursa: CitroenSursa: Citroen
1 /.
Nu încape îndoială, Citroën are o slăbiciune pentru monovolume. În acest moment, portofoliul firmei franceze cuprinde modelele C8, Xsara Picasso şi C4 Picasso, acesta din urmă în două variante de caroserie, standard (cinci locuri) şi extinsă (două locuri suplimentare plus particula Grand strecurată în titulatură).
Din aprilie, lor li se va alătura C3 Picasso, cel mai mic şi, totodată, cel mai reuşit membru al familiei. Zilele trecute, la Barcelona, am avut oportunitatea să testăm noul model.
Alăturarea neobişnuită dintre aspectul interesant, plăcut chiar - o raritate în acest segment -, şi spiritul practic - subînţeles în cazul acestei clase - s-a constituit într-o primă premisă favorabilă pentru juniorul Picasso. Comportamentul rutier decent, pe care l-am surprins ulterior, în timpul testului spaniol, a consolidat impresia iniţială pozitivă. Un alt atu deloc de neglijat s-a conturat după anunţarea preţului de bază pentru România, 11.990 de euro inclusiv TVA.
Util şi plăcut
Echipa de design a făcut o treabă lăudabilă, reuşind să creeze un spaţiu interior generos (şi foarte luminos), în pofida unei amprente la sol comparabile cu cea a unui autoturism de clasă mică - 4,08 metri lungime şi 1,73 metri lăţime. Secretul stă în adoptarea unei înălţimi considerabile (1,62 metri), care nu strică totuşi proporţiile plăcute ale exteriorului, a unei suprafeţe vitrate imense (mai ales atunci când se comandă acoperişul panoramic de sticlă) şi a unei organizări exemplare a habitaclului (cu o puzderie de spaţii de depozitare utile