Nu mai puţin de 60 de firme şi-au anunţat retragerea de la târg
Dacă ani la rândul s-a plâns din cauza târgurilor „căpuşă", pe care anumite societăţi le organizau în paralel cu cele ale Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, acum, Mihai Daraban are alt inamic: criza economică.
Târgurile de îmbrăcăminte, încălţăminte, cadouri sau nunţi mergeau strună până acum. Singurii duşmani erau, după cum spuneam, târgurile organizate pe lângă Tinimtex-uri, însă fără niciun fel de legătură cu ele. Preşedintele CCINA, Mihai Daraban, s-a plâns, în nenumărate rânduri, că târgurile concurente se folosesc de spaţii apropiate cu cele ale CCINA şi nu-şi fac niciun pic de publicitate. Acuza este că aceste „căpuşe" abuzează de publicitatea pe care CCINA o face Tinimtex-urilor şi câştigă de pe urma ei, practicând însă preţuri foarte mari şi lezând imaginea şi renumele Camerei de Comerţ. Aceeaşi situaţie s-a întâmplat şi în urmă cu ceva ani, atunci când a fost organizat un târg de maşini „căpuşă", în Piaţa Ovidiu. Numai că acum, oricât de greu i-ar fi să accepte că nu numai „duşmanii" din piaţă îi sunt competitori, Daraban se luptă şi cu criza economică. Situaţie care poate fi văzută la cel mai nou Tinimtex, care îşi închide porţile mâine. Declinul industriei poate fi resimţit cu uşurinţă. Nu mai puţin de 60 de firme şi-au anunţat retragerea de la târg.
„Când vechii participanţi au fost contactaţi, 60 dintre ei au spus că nu mai pot participa la târg pentru că şi-au închis temporar unităţile de producţie din cauza crizei", a afirmat vicepreşedintele Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, Dănuţ Ion Jugănaru. Acesta a menţionat că, la a 43-a ediţie a TINIMTEX, la care participă 300 de expozanţi, numărul participanţilor este mare, comparativ cu alte oraşe, unde se desfăşoară târguri similare.
Potr