România are nevoie de 500 - 1.000 de piloţi comerciali noi în următorii cinci ani pentru a acoperi cererea de pe piaţa internă. În România activează între 600 şi 700 de piloţi, circa 30 - 40 la sută dintre aceştia fiind la vârsta pensionării.
"La ora actuală, noi estimăm cererea de piloţi la circa 500 în următorii patru - cinci ani, şi pentru asta este nevoie de creşterea numărului de piloţi, care să fie "produşi" în cele două şcoli majore din ţară, Aeroclubul României şi Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă. De asemenea, Aeroclubul a pregătit în total circa 200 de elevi, fie cu licenţă PPL, pentru avioane, fie piloţi de avioane uşoare sau paraşutişti. Noi suntem cei care îi antrenăm pe viitori piloţi, de la 16 ani până la 23 de ani, dar avem şi elevi pe care îi familiarizăm cu aviaţia", a declarat pentru Agerpres, Constantin Voicu, director general al Aeroclubului României. Acesta a precizat că Aeroclubul Românei a pregătit, din 2006 până în prezent, circa 60 de piloţi, care au primit licenţa de pilot privat (Private Pilot Licence), prima licenţă necesară pentru cei care vor să devină piloţi de linie.
În prezent, licenţa PPL poate fi luată atât la Aeroclubul României, cât şi la Şcoala de Aviaţie, dar asta măreşte durata de formare a unui pilot, deoarece unii piloţi tineri, deja instruiţi la Aeroclubul României, sunt nevoiţi să reia aceleaşi curs la Şcoala de Aviaţie. Potrivit reprezentanţilor pieţei, dacă Aeroclubul ar acorda Private Pilot License, iar apoi Şcoala de Avaţie ar prelua aceşti piloţi pentru a ajunge ulterior piloţi comerciali pe avioane de linie, atunci timpul de formare al unui pilot s-ar reduce la doi ani. La ora actuală, după ce piloţii primesc certificare PPL, de la Aeroclub, trec ulterior la Şcoala de Aviaţie, aceştia urmând să primească aici licenţa Comercial Pilot License (CPL) şi Airline Transport Lice