Din cauza ratelor, româncele au lăsat-o mai moale cu tratamentele de remodelare corporală, mergând la salon doar pentru coafură şi manichiură. Cei mai siguri clienţi sunt bărbaţii. Sursa: EVZ
Industria de frumuseţe a intrat într-o şedinţă prelungită de tratament anticriză. Vrândne vrând, saloanele trebuie să-şi facă urgent un peeling: să-şi reevalueze angajaţii, să-şi caute un spaţiu cu o chirie mai mică şi, dacă e cazul, să-şi ajus teze preţurile cu adaos peste limita bunului-simţ. În caz de întârziere a rezultatelor la nivel financiar, multe dintre saloanele de frumuseţe vor fi nevoite să se supună unui tratament-şoc: lacătul pe uşă.
L’Oreal, numărul unu mondial în cosmetice, a anunţat în noiembrie 2008 închiderea a două uzine din Europa, pentru a-şi reduce costurile în contextul crizei financiare, acţiunile companiei fran ceze scăzând pe burse cu aproximativ 38% de la începutul anului. Dacă rujurile şi alte produse mai ieftine încă se mai vând, nu acelaşi lucru se poate spune despre produsele de „lux”, precum cele de îngrijire de înaltă calitate. Explicaţia: femeile au început să renunţe la tratamentele de îngrijire a pielii.
Managerii de saloane din Capitală spun că primele puncte negre pe faţa industriei au apărut pe la sfârşitul anului trecut. Acum, la început de martie, când saloanele ar fi trebuit să zumzăie de lume, aprecierile celor din branşă indică un număr de clienţi la jumătate faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Iar un bilanţ al ultimelor trei luni arată profituri cu 30%-40% mai mici.
Fără împachetări, doar cu manichiură-pedichiură
Româncele au renunţat la mofturile de tip masaj anticelulitic, ridicare de sâni prin stimulare musculară, slăbire cu aromoterapie şi împachetări cu parafango, miere sau ciocolată în tunel cu ultrasunete, care sunt scumpe şi trebuie făcute musai cu o regula