S-a ocupat mai puţin de jumătate din suprafaţa închiriată la ediţiile trecute. Numărul expozanţilor de la Construct Expo Antreprenor este cu 15% mai mic decât anul trecut, iar în prima zi, complexul a fost aproape pustiu. La ediţia din acest an a expoziţiei internaţionale de materiale şi sisteme pentru construcţii Construct Expo Antreprenor participă 350 de expozanţi din 19 state.
Numărul de firme este mult mai mic decât anul trecut şi semnificativ redus faţă de 2007, când târgul a reunit 500 de firme din 19 ţări.
„Suprafaţa alocată a scăzut cu 25% pe fondul crizei financiare”, spune directorul comercial al complexului expoziţional, Cătălin Trifu. Ca să nu mai vorbim de 2007, când expoziţia a fost desfăşurată pe 37.000 de metri pătraţi.
Moment nepotrivit pentru organizare
Anul acesta s-au amenajat 16.000 metri pătraţi, din care 13.000 mp în interior şi 3.000 de metri pătraţi pe platformele exterioare.
„Firmele umblă la cheltuielile de promovare, deşi n-ar trebui să o facă“, este de părere Trifu. Reprezentanţii companiilor expozante încearcă să fie optimişti. Părerea generală este, însă, că târgul nu mai poate avea aceeaşi amploare ca în anii trecuţi.
„De 15 ani vin la târguri la Romexpo, sunt tot mai puţini participanţi de la un an la altul”, spune Flaviu Teodorescu, Area Sales Manager al Megaprofil - companie producătoare de structuri pentru construcţii. El crede că în România nu se poate vorbi de o criză economică reală.
„Este o chestiune psihologică, pentru că vânzări se fac în continuare, dar oamenii au devenit sceptici în faţa ofertelor apărute peste noapte”, explică el. În ceea ce priveşte ediţia a XVI-a a Construct Expo, managerul spune că nu ar fi trebuit organizată în luna martie, ci în aprilie, când „constructorii se dezmeticesc”.
Expoziţia de