E momentul să cumperi sau să vinzi? Această întrebare şi-o pun acum mai toţi oamenii de afaceri. Răspunsul este simplu: şi una, şi alta. Totul depinde de preţ, de cerere şi ofertă. Bani sunt atât pe plan intern, cât şi pe plan extern. Ce investitor nu ar profita de o astfel de ocazie, dacă semnalul ar fi următorul: investiţi în turismul românesc, şi timp de doi ani nu plătiţi impozite! Banii ar putea fi direcţionaţi către staţiunile balneare din ţara noastră, care au
E momentul să cumperi sau să vinzi? Această întrebare şi-o pun acum mai toţi oamenii de afaceri. Răspunsul este simplu: şi una, şi alta. Totul depinde de preţ, de cerere şi ofertă. Bani sunt atât pe plan intern, cât şi pe plan extern. Ce investitor nu ar profita de o astfel de ocazie, dacă semnalul ar fi următorul: investiţi în turismul românesc, şi timp de doi ani nu plătiţi impozite! Banii ar putea fi direcţionaţi către staţiunile balneare din ţara noastră, care au un potenţial uriaş, dar care sunt neexploatate corespunzător. În Occident, spa-urile aduc profituri semnificative, ocupând un segment important în sectorul turistic. Dar, în timp ce în bazele de tratament din Ungaria se lucrează cu nămol importat din Germania, la noi este o risipă de astfel de resurse naturale. La numai 60 de kilometri de Bucureşti se află staţiunea Amara. Specialiştii știu că proprietăţile nămolului de aici sunt depăşite, pe plan mondial, numai de cele ale nămolului de la Techirghiol. Din păcate, însă, aceste staţiuni sunt lăsate în paragină.
Cum poate însă România să concureze cu Ungaria sau Turcia, unde, prin lege, statul este obligat să aducă drumul şi facilităţile până la poartă, în cazul oricărui hotel nou-construit? De aceea, în lipsa unui cadru legal care să stimuleze acest domeniu, investiţiile în turism vor stagna, iar valoarea lor va reprezenta, în intervalul 2009-2010, circa 60% din totalul inves