Creşterea numărului restanţierilor la credite şi pericolul majorării numărului de şomeri pun pe tapet necesitatea completării legii insolvenţei. Dealer-ul auto Florin Tache a contractat un credit ipotecar de 50.000 de euro, dar scăderea agresivă a vânzărilor de maşini i-a dat peste cap toate planurile de viitor. „Totul a început la sfârşitul anului trecut, din cauza cursului de schimb şi a dobânzii mărite. Acum, dacă voi avea ghinionul să am probleme şi la serviciu,
Creşterea numărului restanţierilor la credite şi pericolul majorării numărului de şomeri pun pe tapet necesitatea completării legii insolvenţei.
Dealer-ul auto Florin Tache a contractat un credit ipotecar de 50.000 de euro, dar scăderea agresivă a vânzărilor de maşini i-a dat peste cap toate planurile de viitor. „Totul a început la sfârşitul anului trecut, din cauza cursului de schimb şi a dobânzii mărite. Acum, dacă voi avea ghinionul să am probleme şi la serviciu, unde vânzările sunt la circa jumătate faţă de 2008, nu ştiu ce voi face“, spune Tache. În special din rândul firmelor auto, dar şi al celor din construcţii, imobiliare sau retail se vor înregistra multe dintre cele minimum 20.000 de falimente estimate anul acesta de către Uniunea Naţională a Practicienilor de Insolvenţă din România (UNPIR).
Încă din ianuarie, numărul dosarelor de insolvenţă a crescut cu 60% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 1.000 la 1.600. Dar, dacă reorganizarea sau lichidarea societăţilor este legiferată, nu acelaşi lucru se întâmplă în cazul persoanelor fizice. „Dacă îmi pierd serviciul, pierd totul. Soţia mea lucrează în retail, sector afectat şi el de criză, deci suntem în mare pericol“, îşi exprimă amărăciunea Florin Tache.
Astfel, au apărut nu puţine voci care susţin utilitatea legiferării falimentului personal, ca opţiune de protejare a persoanelor fizice intrate în incapacita