În prima jumătate a secolului al XX-lea, spectacolele şi concertele studenţilor Conservatorului reprezentau evenimente majore ale vieţii muzicale bucureştene. Sursa: Katrin Talbot
Mai târziu, în anii comunismului, acestea şi-au păstrat atractivitatea prin participarea studenţilor laureaţi la marile concursuri internaţionale. În ultimul timp însă, tot mai rar există momentele de excepţie în asemenea concerte, desfăşurate de cele mai multe ori cu sala goală, umbrite de scăderea valorii, pe ansamblu, a generaţiilor de pe băncile facultăţilor de muzică.
A fost nevoie de un concert ca acela de la Ateneu, desfăşurat duminică seara, pentru a readuce în primplan performanţa artistică academică. Continuând succesul proiectului „Orchestra Naţională de Tineret” (derulat vara trecută la Sinaia, Buşteni şi Braşov), dirijorul Cristian Mandeal a revenit în fruntea unei orchestre studenţeşti (cea a Universităţii Naţionale de Muzică) şi a pregătit un program bine ales, prezentat la înalte cote de atractivitate.
După „Preludiu la după-amiaza unui faun” de Debussy, pe scenă au urcat soliştii Florin Croitoru (fratele bine-cunoscutului deţinător al viorii lui Enescu), Marin Cazacu şi Viniciu Moroianu - un trio de mare forţă, reprezentând valorile de top ale corpului profesoral al Universităţii. Acompaniaţi de studenţi, ei au interpretat cu farmec dificilul „Triplu concert pentru vioară, violoncel şi pian” de Paul Constantinescu (marcând astfel şi Centenarul compozitorului), încheindu-şi evoluţia cu o parte dintr-un Trio beethovenian, oferită la bis.
Orchestra studenţească şi-a demonstrat valoarea în „Simfonia I” de Brahms, dovedindu- se încă o dată că prezenţa la pupitru a unui maestru şi capacitatea de mobilizare în situaţii speciale pot să creeze condiţiile unei reuşite deosebite, subliniată de nesfârşite aplauze şi strigăte de „Bravo