Parlamentul European a adoptat reguli comune pentru impunerea taxei de drum asupra vehiculelor grele de transport de mărfuri. Acestea vor trebui să plătească pentru costurile externe, ca de exemplu poluarea aerului, fonică şi congestionarea traficului rutier.
Europarlamentarii au votat directiva revizuită privind Eurovigneta, o taxă de drum ce va include costuri legate de poluarea fonică şi cea a aerului şi aglomerarea traficului rutier (în anumite condiţii), emisiile CO2 nefiind însă incluse în textul legislativ. Aceasta reprezintă, în opinia unor eurodeputaţi, un prim pas în aplicarea principiului „poluatorul mplăteşte". Regulile legate de Eurovignetă se aplică vehiculelor mai mari de 12 tone, drumurilor care fac parte din sistemul Reţelelor Trans Europene (TENT) care conectează statele europene şi „oricărui sector al reţelei rutiere prin care trec în general un număr important de transporturi internaţionale de mărfuri". Raportul El Khadraoui a fost adoptat cu 359 voturi pentru, 256 împotrivă şi 26 abţineri. Comentarii (0) Scrie comentariu (va rugam aveti rabdare pana acesta va fi moderat)
Nume
Comentariumicsoreaza | mareste
Am citit si accept Regulile pentru postarea comentariilor.
Adauga comentariu
Va rugam activati JavaScript pentru a posta un comentariu
Parlamentul European a adoptat reguli comune pentru impunerea taxei de drum asupra vehiculelor grele de transport de mărfuri. Acestea vor trebui să plătească pentru costurile externe, ca de exemplu poluarea aerului, fonică şi congestionarea traficului rutier.
Europarlamentarii au votat directiva revizuită privind Eurovigneta, o taxă de drum ce va include costuri legate de poluarea fonică şi cea a aerului şi aglomerarea traficului rutier (în anumite condiţii), emisiile CO2 nefiind însă incluse în textul legislativ. Aceasta reprezintă, în opini