Agenţiile de turism se aşteaptă la profituri mult mai mici în acest an, în condiţiile în care vânzările de bilete de avion s-au redus în primele două luni ale acestui an cu până la 10%, iar scăderile pe acest segment sunt aşteptate să continue şi în următoarele luni, pe fondul crizei economice. Cele mai afectate vor fi destinaţiile externe, românii dorind să-şi petreacă în acest an vacanţele pe meleaguri autohtone, spun reprezentaţii din turism.
Agenţiile aşteaptă scăderi ale încasărilor din vânzarea de pachete turistice, de circa 10% comparativ cu anul trecut, potrivit reprezentanţilor agenţiilor.
“Agenţiile se vor concentra în special pe menţinerea rulajului de pachete şi creşterea numărului de turişti. Totodată, acestea vor acorda mai multă consultanţă turistică şi vor realiza programe de fidelizare“, a declarat, Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), citat de Mediafax.
Potrivit lui Bădulescu, mare parte dintre agenţii obţin un profit anual de maxim un milion de euro, iar restul circa 1-2 milioane de euro pe an.
La rândul ei, Carmen Botez, secretarul general al ANAT, a spus că în ianuarie şi februarie agenţiile au înregistrat în medie scăderi de până la 10% pe segmentul vânzărilor de bilete de avion, iar reducerile sunt aşteptate să continue şi în următoarele luni.