DRIVE-TEST. Constructorul spaniol are din nou o berlină clasică. Strict în acest caz, atributul clasic are o dublă conotaţie. Graţie conexiunii cu Audi. Sursa: SeatSursa: SeatSursa: SeatSursa: SeatSursa: SeatSursa: SeatSursa: SeatSursa: SeatSursa: SeatSursa: Seat
1 /.
În urmă cu câţiva ani, responsabilii Seat au decretat moartea berlinei clasice. Portofoliul constructorului spaniol s-a modificat în consecinţă, eliminând orice model a cărui formă de bază aducea cu ceea ce schiţează orice băieţel de grădiniţă atunci când este rugat să deseneze o maşină.
Desigur, Seat continuă să comer cializeze o versiune în trei volume a vechii generaţii Ibiza (sub numele Cordoba), dar, dacă am admite că aceasta este o berlină, atunci am putea foarte bine să pretindem şi că Exeo, primul sedan Seat după o pauză de câţiva ani, este un model nou.
Aşadar, Seat a lansat Exeo, o berlină de clasă medie care, cam pe vremea când constructorul spaniol a conchis că acest gen de caroserie e cel puţin desuet, se vindea – şi încă foarte bine – sub numele Audi A4.
Se ştie, Seat şi Audi fac parte din marea familie Volkswagen. Colaborarea în interiorul companiei a fost întotdeauna încurajată, iar, în majoritatea cazurilor, s-a dovedit benefică. În acest caz, premisele sunt mai mult decât favorabile pentru constructorul spaniol.
Strategie
În primul rând, asocierea cu brandul prestige Audi nu are cum să dăuneze. Apoi, costurile de dezvoltare au fost ţinute cât se poate de jos – demers pozitiv în actualul climat economic. Întreaga linie de producţie a vechii generaţii Audi A4 a fost transferată din Germania în Spania – în acest fel multe dintre riscurile privind calitatea produsului finit fiind înlăturate. Nu în ultimul rând, piaţa berlinelor medii, chiar şi în scădere, a rămas a treia ca importa