Advertizată ca maşină de familie eu am simţit noua Lancia Delta ca fiind mai mult decât atât şi migrând întrucâtva către "Executive".
La asta au contribuit atât dotările sau materialele de bună calitate dar mai ales opţionalele. Ce-i drept am avut privilegiul de a testa şi cea mai scumpă versiune, Platino, care conţine printre altele trapă acţionată electric şi sun roof, jante din aliaj, tapiţerie de piele, geamuri fumurii, eşapament dublu etc.
TOTUŞI... Dacă ar fi să o considerăm ca făcând parte din categoria "family", noua Lancia Delta reuşeşte să fie campioană la două dintre elementele definitorii ale acestei clase: spaţiul şi consumul. Dacă în privinţa spaţiului limitele sunt normale, cât priveşte consumul, ei bine, puţine maşini reuşesc să aibă datele reale atât de aproape de cele din caseta tehnică. Să mă explic: la un drum de circa 300 de km, pe ploaie, în condiţii relativ de aglomeraţie (deh, vorbim de DN1), cu trei persoane plus bagaje, cu tot cu plimbările de rigoare încercând să găseşti o portiţă prin care să scapi cât mai repede din Bucureşti, ei bine, în aceste condiţii, maşina a făcut un consum mediu de 5,6%. Să nu uităm că vorbim de un motor de 1,9 pe motorină care dezvoltă nu mai puţin de 190 CP! Ceea ce înseamnă că dacă vrei să te duci la Viena ai toate şansele să faci drumul cu un singur rezervor. Mmmm, tentant!
Pe piaţa noastră noua Lancia Delta beneficiează de trei nivele de echipare şi cinci motorizări: 1,4 Tjet de 120 şi 150 CP, 1,6 Mjet de 120 CP, 2.0 Mjet de 165 CP, 1,9 Twinturbo Multijet 190 CP.
Noi am testat
Motorizare: 1,9 Twinturbo, 190 CP
Cutie: 6+ RM
Viteză maximă: 222 km/h
Consum: 7,3/4,7/5,7 l
NewsPORŢI DESCHISE. Cum Ford tocmai a lansat pe piaţa românească noile modele Ford Ka şi Ford Fiesta, a venit vremea deja tradiţionalelor "porţi