Pe lângă Dacia, Opel sau Skoda, anul acesta s-au “strecurat” şi Mercedes, Porsche ori Volvo. Optimişti în privinţa vânzărilor, dealerii şi producătorii de automobile salută noua etapă a programului “Rabla”. Programul derulat anul acesta a început cu o oarecare întârziere, însă producătorii şi dealerii sunt optimişti în privinţa vânzărilor. Asta şi pentru că anul trecut “Rabla” a început abia în iulie, iar un sfert din automobile nu au mai fost
vândute.
O noutate este creşterea primei de casare de la 3.000 la 3.800 de lei, iar maşinile pot fi mai vechi de 10 ani, nu 12 ca până acum.
Dacia, Renault şi Opel au cele mai mari cote
Mărcile Dacia, Renault-Nissan, Opel, Hyundai şi Chevrolet au primit cele mai mari cote în prima etapă a programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional, denumit şi „Rabla“, respectiv 1.731 unităţi fiecare, potrivit datelor Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).
De asemenea, Ford şi Skoda au primit un număr aproape la fel de mare de locuri în cadrul „Rabla“, 1.632 unităţi pentru prima marcă, respectiv 1.625 pentru a doua. Un număr de 1.578 de unităţi au fost alocate Volkswagen, Peugeot a primit 1.566 unităţi, Fiat a obţinut 1.410 locuri, iar Suzuki 1.262 unităţi.
Cele mai puţine unităţi au fost alocate mărcilor Honda şi Lada - două maşini fiecare. Seat a obţinut 650 de locuri în prima etapă a programului “Rabla”, Toyota 519 unităţi, Mazda 366 maşini, iar Citroen 317 maşini.
De asemenea, Kia a obţinut 260 de locuri, iar cota Mitsubishi se ridică la 156 unităţi.
Paşi de urmat pentru a scăpa de rablă
1. Primul drum trebuie făcut la unul din dealerii acceptaţi în program. Acolo, cei interesaţi îşi configurează noua maşină şi plătesc avansul. În cazul unei achiziţii cash, avansul este de 30% din valoarea maşinii.