Promoţiile „anticriză” lansate de diverse companii au umplut paginile ziarelor. Multe magazine afişează în vitrine ofertele de preţuri pe timp de incertitudine economică. Orice produs sau serviciu se poate vinde în această perioadă, cu condiţia ca acesta să fie promovat ca o ofertă pe timp de criză. Astfel, ghidându-se după sloganul „Dacă nu poţi lupta cu inamicul, asociază-te cu el”, multe firme au mizat, în campaniile publicitare din acest an, pe introducerea cuvântului „criză” în propaganda concepută pentru un produs.
Astfel, chiar şi în perioadele de incertitudine economică, experţii în marketing sunt de părere că nu trebuie să se renunţe la campaniile publicitare ci, dimpotrivă, acum este un moment prielnic pentru a investi în anunţuri care să le promoveze produsele. Creativitatea este cheia succesului în publicitate, iar criza economică a devenit un argument în momentul conceperii unui slogan.
„Uită de criză şi cumpără din magazinul nostru”
Acest tip de sloganuri au ca scop convingerea publicului ţintă că realizează o investiţie inteligentă dacă achiziţionează produsul promovat.
Două mari firme care au mizat pe cuvântul “criză” în conceperea campaniilor publicitare sunt furnizorul de telefonie mobilă Movistar şi Grupul Renault. Cu sloganul ”Acum, cu Movistar nu vei mai avea probleme financiare pentru a ajunge la sfârşit de lună”, firma spaniolă a lansat o ofertă în luna octombrie, prin care, dacă îţi încărcai telefonul în primele trei săptămâni, a patra vorbeai gratuit.
Grupul Renault a scăzut preţurile autoturismelor şi a anunţat această reducere de preţuri prin sloganul „Preţurile de la Renault te fac să uiţi de criză”.
După zece ani, o firmă de snaks-uri investeşte în publicitate
Deoarece criza este cel mai prielnic moment pentru a ieşi în evidenţă, prin cal