De la inceputul anului, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a primit de la clientii bancilor peste 800 de reclamatii ce vizeaza cresterea dobanzilor la credite si modificarea clauzelor contractuale fara notificare prealabila, informeaza NewsIn.
Potrivit datelor centralizate ale ANPC, anul trecut, au fost primite peste 4000 de plangeri legate de serviciile bancare. "Trebuie sa analizam fiecare plangere in parte, pentru a vedea unde a fost incalcata legislatia si unde este vorba despre vina consumatorului, in caz ca acesta nu a citit cu atentie ce semneaza. Sunt situatii in care este vina bancii, atunci cand introduce, ulterior incheierii creditului, comisioane noi si majorari nejustificate, si situatii in care omul a acceptat de buna voie o dobanda variabila", a precizat seful Directiei de Integrare Europeana din ANPC, Mihail Meiu.
La inceputul anului, ANPC a demarat o campanie de informare a populatiei sub deviza "Nu semna cu ochii inchisi!", pentru a reduce numarul de cazuri in care romanii se angajeaza la un credit bancar fara a cunoaste toate conditiile contractului. De la inceputul anului, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a primit de la clientii bancilor peste 800 de reclamatii ce vizeaza cresterea dobanzilor la credite si modificarea clauzelor contractuale fara notificare prealabila, informeaza NewsIn.
Potrivit datelor centralizate ale ANPC, anul trecut, au fost primite peste 4000 de plangeri legate de serviciile bancare. "Trebuie sa analizam fiecare plangere in parte, pentru a vedea unde a fost incalcata legislatia si unde este vorba despre vina consumatorului, in caz ca acesta nu a citit cu atentie ce semneaza. Sunt situatii in care este vina bancii, atunci cand introduce, ulterior incheierii creditului, comisioane noi si majorari nejustificate, si situatii in care omul a acceptat de buna