Automobile Dacia obtine cea mai ridicata rata de profit operational in cadrul grupului Renault din care face parte. Inca din primul an in care a obtinut profit, 2005, compania autohtona a demonstrat ca, prin costuri de productie reduse, poate influenta pozitiv bilantul grupului francez. Cea mai recenta dovada este marja de 3,4% obtinuta de Dacia anul trecut, de cinci ori mai mare decat cea a Renault, care a reusit cu greu sa posteze 0,6% in dreptul aceluiasi indicator, scrie Capital. Patrick Pelata, directorul operational al grupului Renault, declara la inceputul acestui an: "Vedem in programul Logan o oaza de liniste si credem ca va depasi bine criza".
Scaderea marjei operationale s-a produs, in opinia directorului general Automobile Dacia, Francois Fourmont, intr-un anumit context: "Exista trei motive care au generat scaderea marjei operationale fata de 2007. Este vorba despre grevele care ne-au costat circa 13 milioane de euro, apoi a fost cresterea pretului materiilor prime, in special la petrol si otel. Al treilea element este, desigur, scaderea vanzarilor din ultimul trimestru al lui 2008. Am produs mai putin, am avut si cateva saptamani in care nu am produs nimic, si toate astea au dus, evident, la acest rezultat mai slab".
Procentele in plus fata de rezultatul Renault arata destul de clar faptul ca firma din Mioveni ar fi putut folosi in ultimii cinci ani sume importante pentru reduceri de pret sau pentru alte activitati destinate cresterii vanzarilor, ramanand totusi in linie cu rezultatul grupului-mama. Numai pentru anul trecut, spre exemplu, circa 2,8% din pretul unui Logan putea fi oferit ca bonus clientilor, fara ca francezii sa poata spune ca Dacia este mai putin performanta financiar decat restul activitatilor grupului. Daca ne referim la anul 2007, avantajul pe care Dacia il putea oferi clientilor putea fi chiar mai mare, ajunga