Din investitiile care incep de la 100.000 de euro pentru o franciza de accesorii internationala si ajung la 550.000 de euro intr-o franciza de accesorii autohtona, care poate fi recuperata in patru ani, antreprenorii isi asigura o marja de profit de pana la 30%.
Compania Sabion Elen, care detine franciza de accesorii si bijuterii de lux Sabion, a fost infiintata in 1998 in Targu Mures de Claudiu Bologa si Ioan Sabau.
Incepand cu luna iunie 1999, a inceput sa functioneze atelierul de prelucrare a bijuteriilor si primul magazin de prezentare Sabion. Doi ani mai tarziu, se lanseaza inca doua puncte de lucru in acelasi oras, odata cu dezvoltarea sectorului de productie precum si a mijloacelor de prelucrare a bijuteriilor. Anul 2002 coincide cu extinderea retelei de magazine in afara orasului in care s-a infiintat compania, respectiv sunt vizate Sighisoara, Reghin, Bistrita si alte orase.
Daca pana acum totul se realiza manual, inceputul anului 2003 a adus in productia de bijuterii aparatura de turnare, care a generat cresterea capacitatii de productie a aurului si cresterea numarului de modele de bijuterii prelucrate. "Primul magazin in sistem de franciza se inaugureaza in 2005 la Petrosani, iar un an mai tarziu se deschide cel de-al doilea magazin la Baia Mare", a declarat Mihai Trif, manager al francizei Sabion.
El a mai spus ca pretul francizei de bijuterii este de circa 550.000 de euro, valoare in care intra amenajarea si dotarea magazinului, costurile de instruire a personalului si valoarea stocului de marfa necesar deschiderii magazinului la standardele impuse.
"Investitia este recuperata in patru ani. Insa acest sistem de franciza este aplicat doar oraselor cu o populatie de peste 150.000 de locuitori", a spus el.
Durata contractului de franciza este de cinci ani, cu posibilitatea reinnoirii acestuia pentru perioade consec