Criza loveşte puternic şi în transporturile de marfă. Cei mai mulţi transportatorilor internaţionali sunt obligaţi să disponibilizeze oameni.
Cele mai multe firme din asociaţia regională a transportatorilor au disponibilizat deja un număr destul de important de oameni. Luna februarie a avut o scădere de peste 70 la sută faţă de februarie a anului trecut.
"Este un procent semnificativ şi este o mare problemă pentru toţi transportatorii, nu doar pentru cei internaţionali, întrucât mijloacele de transport sunt scumpe, taxa de drum, impozitele şi celelalte taxe sunt mari, preţul la motorină este în creştere, iar de lucru este puţin sau foarte puţin. Din 1996 a fost cea mai slabă şi grea lună februarie de până acum, din punctul de vedere al serviciile de transport marfă”, a declarat, atsăzi, Mircea Purcaru, preşedintele Federaţiei Regionale Vest a IMM şi vicepreşedinte al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002.
Transportatorii spun că există şi câteva soluţii, printre care subvenţionarea preţului la motorină de Guvern şi investiţiile care să redemareze economia.
Românii şi ungurii caută soluţii anticriză
Pentru a găsi soluţii care să ajute firmele să iasă din criza financiară, Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România Arad va organiza, în 2 aprilie, o conferinţă transfrontalieră la care vor participa, potrivit managerului de proiect, Mihaela Breaz, “reprezentanţi ai IMM-urilor din Arad, Timiş şi Bihor şi din judeţele ungare Hajdú-Bihar, Békés, Csongrád”.
Reprezentanţii IMM-urilor spun că aşteaptă, în primul rând, intrarea în aplicare a măsurilor concrete anticriză, care au rămas şi acum tot pe hârtie, la nivel de promisiuni. Reprezentanţii IMM-urilor spun că degeaba se vorbeşte de reducerea numărului de taxe, dacă valoarea celor care rămân creşte de