Guvernul României a aprobat, prin HG nr. 215, din 4 martie, normele metodologice privind acordarea tichetelor de vacanţă. Tichetele pot fi acordate salariaţilor de către angajatorii care au obţinut în anul fiscal anterior profit sau venit. Angajatorii vor stabili, împreună cu organizaţiile sindicale legal constituite sau cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor, prin contractele colective de muncă sau prin regulamentele interne, reguli privind modul de acordare a tichetelor de vacanţă, care să prevadă numărul beneficiarilor din unitate ce pot primi anual tichete de vacanţă şi nivelul sumelor care se acordă anual beneficiarilor sub forma tichetelor de vacanţă, ţinând seama de posibilităţile financiare ale angajatorilor, dar şi categoriile de beneficiari care primesc tichete de vacanţă.
Angajatorii care acordă tichete de vacanţă beneficiarilor vor cuprinde în bugetele de venituri şi cheltuieli sumele destinate acoperirii valorii nominale a tichetelor de vacanţă, potrivit celor convenite cu organizaţiile sindicale sau cu reprezentanţii salariaţilor.
Pentru instituţiile publice, tichetele de vacanţă se acordă în limita sumelor prevăzute distinct cu această destinaţie în bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate, potrivit legii, fiecărui ordonator de credite. Angajatorii sunt obligaţi să organizeze o evidenţă proprie a tichetelor de vacanţă acordate.
Beneficiarii care au primit tichete de vacanţă nominale sunt singurele persoane îndreptăţite să utilizeze tichetele de vacanţă, în perioada menţionată pe acestea şi în exclusivitate pentru achitarea pachetului de servicii turistice contractat.
Tichetele de vacanţă pot fi acordate numai de către angajatorii unde beneficiarii în cauză îşi au funcţia de bază, potrivit legii. Beneficiarul poate utiliza tichetele de vacanţă numai pentru achiziţionarea de servicii prestate de structuri de primire turistice