Circa 1.000 de persoane vor fi lăsate fără mijloc de transport dacă se desfiinţează trenul care face legătura dintre Oradea şi Zalău. Planul de restructurare a CFR prevede că tronsoane de 1.500 km de cale ferată vor fi trecute în conservare şi 12.000 de angajaţi vor fi disponibilizaţi. Afirmaţia de mai sus aparţine lui Gheorghe Popa, liderul naţional al sindicatelor din CFR. „Este vorba de acele aşa numite secţii neinteroperabile, considerate secundare şi neeficiente”, a precizat Popa.
Acesta a spus că una dintre rutele vizate este cea care face legătura între Oradea şi Zalău, pe tronsonul Săcuieni Bihor, Marghita, Suplacu de Barcău, Şimleu Silvaniei şi Sărmăşag, ultimul nod feroviar important al Sălajului.
Dezafectarea acestui traseu va lăsa fără mijloc de transport circa 1.000 de persoane din localităţile de pe rută, dintre care peste 300 de elevi care fac naveta în fiecare dimineaţă, între Sărmăşag şi Şimleu.
Oameni îngrijoraţi
În fiecare dimineaţă, gara din Sărmăşag mişună de lume – copii, adulţi care fac naveta zilnic sau oameni obişnuiţi, care au probleme de rezolvat în Şimleu sau chiar în Oradea. Toţi preferă trenul. De ce? „E cel mai ieftin mijloc de transport pe care îl avem”, ne-a spus o bătrânică.
Nu-i venea să creadă că ruta Sărmăşag - Săcuieni va fi trecută în conservare. „E tare rău. Mulţi oameni de la noi şi din satele din jur depind de acest tren. Mare păcat! Cum vom mai ajunge noi la Şimleu?”, a spus femeia.
Câştigă „rechinii”
În momentul în care trenul nu va mai circula pe ruta Sărmăşag - Săcuieni, oamenilor nu le mai rămân prea multe alternative. Majoritatea vor fi nevoiţi să circule cu aşa-zişii rechini, şoferii care, contra cost, transportă oamenii cu maşinile personale.
„Cei mai afectaţi de închiderea rutei vor fi elevii şi studen