Dacă în ultima duminică a lunii octombrie se dau ceasurile înapoi şi se trece la ora de iarnă, în ultima duminică din martie dăm ceasurile înainte cu oră, trecând astfel la ora de vară.
La noapte, românii îşi vor da ceasurile înainte cu o oră, ora 3:00 devenind ora 4:00, astfel ziua de mâine devine cea mai scurtă din an. Această modificare nu va afecta programul băncilor sau instituţiilor de stat, iar CFR Călători anunţă că mersul trenurilor în vigoare nu va fi afectat. Trenurile vor pleca din staţii la ora oficială de iarnă până la ora 3:00, care devine ora 4:00. Trenurile vor pleca apoi după programul în vigoare, respectând ora oficială de vară. În România, ora de vară a fost introdusă pentru prima dată în 1932. Până în 1939, ora de vară a funcţionat în fiecare an, între prima duminică din aprilie şi prima duminică din octombrie. Între 1 aprilie 1940 şi 2 noiembrie 1942, ora de vară a fost în vigoare permanent în ţara noastră. Din 1943, practica trecerii la ora de vară a fost suspendată. Ora de vară şi ora de iarnă au fost reintroduse în ţara noastră în anul 1979 şi în prezent ora de vară se aplică în fiecare an (ora 3:00 devine ora 4:00). Acest sistem are ca scop folosirea din plin, cât mai mult timp, a luminii soarelui. În lunile de vară, ora este dată înainte pentru ca principalele activităţi umane să se desfăşoare cât mai mult posibil pe lumină naturală, pentru că în acest fel se economiseşte energia electrică necesară iluminatului.
Dacă în ultima duminică a lunii octombrie se dau ceasurile înapoi şi se trece la ora de iarnă, în ultima duminică din martie dăm ceasurile înainte cu oră, trecând astfel la ora de vară.
La noapte, românii îşi vor da ceasurile înainte cu o oră, ora 3:00 devenind ora 4:00, astfel ziua de mâine devine cea mai scurtă din an. Această modificare nu va afecta programul băncilor sau instituţiilor de