Parlamentul European va incepe, de la 1 aprilie, sa monteze panouri de afisaj in toate statele membre UE, pentru a incerca sa stimuleze interesul votantilor fata de viitoarele alegeri europene, relateaza publicatia electronica EUObserver. Cele zece imagini, create de compania de publicitate Scholz & Friends Group, cu sediul in Berlin, sunt menite sa arate ca procesul legislativ al blocului comunitar este relevant pentru viata cotidiana a oamenilor. Acestea infatiseaza doua sau trei optiuni de politici din diverse domenii, pe un fundal albastru, cu sloganul "Foloseste-ti votul la alegerile pentru Parlamentul European", precum si data scrutinului din fiecare tara, in perioada 4-7 iunie. In privinta sigurantei alimentare, afisele prezinta un pui de la supermarket, fara etichete, si unul ambalat, avand marcate informatiile nutritionale. Legat de tipurile de combustibil, sunt prezentate o canistra cu benzina, o baterie electrica si un teren cultivat cu rapita pentru combustibil ecologic. Daca Tratatul de la Lisabona va fi ratificat, dreptul de decizie al Parlamentului, alaturi de Comisia Europeana si statele membre, va fi extins la domenii noi, cum ar fi cooperarea legata de imigratie sau de politie. Insa unele dintre imagini flateaza autoritatea europarlamentarilor la momentul actual, potrivit publicatiei electronice. De exemplu, unele afise trimit la alegerea unui amestec al tipurilor de energie, cea bazata pe carbune, nucleara, eoliana sau solara. Dar in legislatia Uniunii Europene, aceasta alegere reprezinta dreptul suveran al fiecarui stat membru, si nu al institutiilor UE. Campania de promovare a alegerilor europene dispune de trei milioane Euro si vizeaza toate cele 27 de tari comunitare, in toate cele 23 de limbi oficiale, Germania, Spania si Italia donand intr-o anumita masura spatiu publicitar. Majoritatea afiselor vor aparea in tari care au cunoscut cea m