Recomandam acest spectacol cu piesa lui Mihail Bulgakov, tuturor categoriilor de public, pentru ca oricine, indiferent de varsta si preferinte culturale, se va amuza copios. Unii vor avea poate si o unda de tristete la contactul cu un trecut de trista amintire, cu abilitate satirizat de regizorul Alexandru Tocilescu si echipa Teatrului de Comedie.
Asa cum am promis in cronica de miercuri, 25 martie, din "Romania libera", revenim la acest spectacol de exceptie pentru a atentiona asupra ilustrarii sale teatrale aproape filmice, in care si cel mai mic amanunt e speculat regizoral pentru a vizualiza convingator nebunia din casa Zoiei Denisovna Pelt. Subliniem ca originalitatea regizorului Alexandru Tocilescu se manifesta acum prin imbinarea stilului realist cu suprarealismul ce nu deranjeaza prin nimic sustinerea permanenta a unei atmosfere tensionate solicitata de piesa lui Bulgakov. In perioada instaurarii comunismului in Rusia, la Moscova, apartamentul de sase camere al Zoikai reuneste oameni din cele mai diverse categorii sociale, de la nobili la slugarnicii noului regim. Fiecare isi are ambitiile sale si se confrunta prin transformarile sociale survenite cu un sistem dictatorial. Ca sa nu-si piarda casa, dar si sa stranga banii necesari emigrarii la Paris alaturi de iubitul sau, contele Feodorovici, Zoika pune in practica un plan diabolic, pe masura timpului si oamenilor din jur. Anunta deschiderea unei case de moda, cu croitorese si manechine pentru protipendada actuala, care, de fapt, va ascunde un bordel. Actiunea construita de Bulgakov este un pretext, folosit impresionant si de regizor, pentru a demonstra cum sistemul comunist dictatorial supune la prostitutie morala pe oricine, asa cum s-au mai manifestat in istorie inchizitia ori fascismul.
Trecerea de la o localizare a actiunii la alta, regizorul o deseneaza vizual, aproape filmic