"Eşti o persoană curioasă, dar cu integritate? Eşti pregătit pentru o lume a provocărilor...o lume a aventurilor?". Cam aşa sună unul dintre spoturile de promovare al CIA, difuzate în ultima perioadă pe posturile de radio americane, se arată în publicaţia americană Time.
Deşi a fi un spion adevărat presupune identităţi false şi mesaje codate, pentru a încerca să devină spion un american nu trebuie decât să deschidă radioul. CIA desfăşoară o campanie de recrutare la nivel naţional, prin intermediul posturilor de radio americane.
Costurile campaniei nu au fost dezvăluite, însă purtătorul de cuvânt al Agenţiei, George Little, a declarat că se caută candidaţi foarte capabili care să acţioneze în cadrul principalei agenţii de informaţii din SUA. Noul director al CIA, Leon Panetta, a anunţat că şi-ar dori să recruteze mai multe persoane care să cunoască limbi străine, dar şi candidaţi care să facă parte dintr-o minoritate.
CIA nu duce lipsă de candidaţi, întrucât primeşte aproximativ 100.000 de CV-uri pe an, Little declarând că numărul aplicaţiilor primite ar putea creşte cu 40-50% în 2009, comparativ cu 2008. Dar numărul mare de aplicaţii nu face decât să mascheze o parte din problemele agenţiei când vine vorba de personal.
Directorul CIA, Leon Panetta, a anunţat, luna trecută, că mai puţin de 13% din personalul agenţiei are cunoştinţe de limbi străine, iar doar 22% dintre angajaţi provin din rândul minorităţilor. Panetta a declarat că şi-ar dori ca, la un moment dat, fiecare analist şi ofiţer al agenţiei să cunoască o limbă străină. Totodată, acesta a precizat că şi-ar dori ca numărul angajaţilor din rândul minorităţilor să crească la 30% din personal, astfel încât CIA "să semene cu America", recunoscând că este nevoie de o metodă de a atrage mai mulţi musulmani, arabi, afro-americani şi candidaţi de origine latină. În acelaşi timp, Panetta doreş