- Cultural - nr. 282 / 4 Aprilie, 2009 Ne plangem deseori, cel putin in ultimii ani, de prestatia elevilor nostri. Dezinteresul pe care il manifesta acestia fata de majoritatea disciplinelor e in stare sa arunce in panica si dascalul care profeseaza cel mai benign optimism pedagogic. Ba chiar se spune, mai in soapta, mai pe sleau, ca suntem depasiti de situatie. Cum sa le mai ceri sa scrie un eseu, cand idealul lor in ce priveste lungimea textului este sms-ul telegrafic sau messenger-ul ultrarapid, cum sa le mai ceri orice tema, cand, cu degetele pe tastatura, cu un ochi pe messenger si cu celalalt pe Google, orice tema e ca si facuta. Daca temele scolare si, in general, tot ceea ce tine de invatamantul formal, pare sa-i plictiseasca, semn ca aici ar trebui intervenit, nu acelasi lucru se poate spune despre "temele" extrascolare. Iata un domeniu mai putin explorat si pe nedrept ignorat, care, insa, ar ridica nivelul interesului pentru scoala, ca sa nu spunem ca ar putea insemna schimbarea la fata a relatiei profesor-elev, dar nu persistand in logica separarii activitatilor scolare de cele extrascolare, inactuala si depasita, ci facand pasul spre logica integrarii. Cel putin aceasta a fost constatarea profesorilor de la Grupul Scolar "Gheorghe Sincai" din Targu-Mures, participanti la proiectul international "Facandu-ne cunoscute traditiile, ne cunoastem mai bine pe noi", desfasurat in perioada 30 martie _ 3 aprilie. Partenerii si oaspetii nostri au fost douazeci si doi de elevi, insotiti de trei profesori de la Colegiul Ganz-Munkacs din Zalaegyierszeg (Ungaria), coordonati de directorul adjunct Kore Joszef. Acestora li s-au adaugat miercuri, 1 aprilie, cei optsprezece elevi si trei profesori de la Grup Scolar Auto din Onesti, coordonati de prof. Cristinel Sprinteroiu. Nu mai e nevoie sa insistam prea mult asupra faptului ca organizarea acestui eveniment a presupu