Creşterea accelerată a numărului de restanţe determină băncile să-şi sporească forţa de colectare a datoriilor. Pentru că mulţi clienţi nu-şi mai achită ratele la timp, bancherii îşi lărgesc departamentele de recuperare a creditelor prin angajări sau transfer de personal din vânzări. Dacă în urmă cu un an băncile acordau credit după credit şi îşi încasau la timp ratele de la clienţi, acum, situaţia s-a schimbat.
Creditarea s-a temperat semnificativ, iar restanţele se înmulţesc pe zi ce trece. Deprecierea cursului de schimb, creşterea dobânzilor şi disponibilizările făcute în ultima perioadă au adus mulţi români în imposibilitatea de a-şi achita ratele la timp.
Angajatorii, băncile mari
Valoarea creditelor restante s-a dublat în ultimul an, ajungând la peste 1,12 miliarde de lei la finele lunii ianuarie, iar acest lucru a început să îi îngrijoreze tot mai mult pe bancheri. Pentru a reuşi să recupereze cât mai multe restanţe, băncile au început să-şi sporească personalul departamentelor de colectare.
Mai exact, au majorat numărul de angajaţi care să negocieze cu clienţii rambursarea creditelor, contactându-i telefonic sau chiar prin vizite la domiciliul acestora.
„Există tendinţa de a angaja persoane care să aibă drept responsabilitate recuperarea datoriilor de la clienţi”, explică Mihaela Scarlat, consultant în cadrul Advice Human Resources. Cererile de recrutare vin, preponderent, din partea băncilor mari, care deţin un portofoliu mare de clienţi.
De la vânzări la recrutare
O parte dintre acestea preferă să facă angajări pe perioadă determinată, considerând accelerarea restanţelor o situaţie temporară. Altele mizează pe faptul că, odată cu încetarea crizei, creditarea va spori semnificativ, iar forţa de muncă va putea fi direcţionată în acest sens.
În c