Virgil Cezar Rapotan din Galati a inceput afacerea Arabesque in 1994 cu doar 2.000 de dolari imprumutati de la familie si prieteni si a transformat-o in 15 ani in cel mai mare distribuitor de materiale de constructii de pe piata, cu afaceri anuale de 550 de milioane de euro in Romania, Serbia, Bulgaria, Ucraina si Moldova.
Cum a reusit?
Strategia lui Rapotan a fost de a se pozitiona drept principalul furnizor de materiale de constructii direct pe santier in 24 de ore pentru distante de 100 de kilometri, evitand astfel o competitie directa cu numeroasele companii straine de bricolaj care au intrat pe piata locala in ultimii ani.
Inainte de '89, Rapotan a fost student la Facultatea de Mecanica din Galati si considera ca a fost norocos ca a facut parte in 1992 din prima generatie de ingineri fara repartitie de la stat. Omul de afaceri a deschis primul magazin de 200 de metri patrati specializat in distributia de materiale de constructii in zona Ultimul Leu din Galati, iar ulterior s-a extins puternic, odata cu cresterea apetitului pentru constructii pe piata locala.
"Am vrut sa construiesc un mic atelier si am descoperit ca materialele de constructii se gasesc foarte greu", spune Cezar Rapotan, proprietarul si directorul general al Arabesque.
Cu ocazia deschiderii primului magazin, Rapotan a invatat si prima lectie de marketing, cand a amplasat un banner publicitar cu o marime de 3 pe 5 metri, cum nu mai era in Galati la acea vreme, care a atras foarte multi clienti ce isi imaginau ca este reclama unui mare magazin de distributie.
Primul milion de euro a fost obtinut din extinderea afacerii Arabesque in Galati si ulterior in perioada '98-'99 prin deschiderea primelor filiale in Constanta, Bucuresti, Cluj-Napoca, Piatra-Neamt si Timisoara, in principal in magazine inchiriate.
"Primul milion de euro l-am facut ca si pe celela